Aktualności Design Group 1

Zapraszamy do zapoznania się z publikowanymi tutaj artykułami.

Jeśli chcesz przyciągnąć potencjalnych klientów, generować odwiedziny każdego dnia i więcej sprzedawać, strony internetowe są dla Ciebie najlepszą opcją. Jeśli chcesz zbudować społeczność, rozmawiać z odbiorcami sieci społecznościowe będą odpowiednie dla ciebie.

W poniższym artykule postaramy się opisać szerzej zalety posiadania stron internetowych oraz kont w serwisach społecznościowych. Co jest korzystniejsze, co generować będzie większy ruch itp.

Jaka jest różnica między stroną internetową, a siecią społecznościową?

Strona internetowa jest Twoją własnością, masz dostęp na panel CMS, możesz nią zarządzać i zmieniać wedle swoich potrzeb i wizji. Natomiast konto na portalu społecznościowym nie należy do ciebie, a do twórcy platformy. 

Konto w sieciach społecznościowej to miejsce, które wynajmujesz i które z dnia na dzień może przestać być twoje, bo np. serwis przestanie istnieć, twoje konto zostanie zablokowane (co czasem ma miejsce), a wtedy zostajesz bez żadnej formy reklamy. 

Strona internetowa pomoże Ci zostać znalezionym przez wyszukiwarki (Google) na wybrane słowa / frazy kluczowe. Sieć społecznościowa będzie bardzo przydatna do łączenia się z ludźmi, którzy podzielają twoje zainteresowania, a następnie rozpowszechnią wiadomości, które publikujesz. 

Promowanie produktów w świecie cyfrowym

Promowanie produktów w świecie cyfrowym

W świecie cyfrowym, aby promować produkty bądź usługi swojej firmy, masz dwie opcje:

  • Zlecić budowę strony doświadczonej firmie
  • Utworzyć konto w serwisach społecznościowych

1. W co warto inwestować swój czas i pieniądze?

Idealna strategia i droga do sukcesu obejmuje obie te opcje tzn.  stronę internetową i serwisy społecznościowe. Konto w serwisie społecznościowym nie da ci tego, co posiada własna strona internetowa i na odwrót (choć tutaj zależy to od tego, czy chcesz być w ciągłym kontakcie z klientami, rozmawiać z nimi, wymieniać poglądy itp.).

Jednak poniżej porównamy zarówno narzędzia marketingowe, jak i reklamowe, abyś mógł podjąć najlepszą możliwą decyzję, na wypadek gdybyś mógł wybrać tylko jedno z dwóch.

2. Metodologia strony i serwisów społecznościowych:

  • Witryna internetowa: przyciągaj odwiedzających.
  • Sieci społecznościowe: buduj społeczność

3. Ocena wydajności jednego i drugiego rozwiązania:

  • Strona internetowa: Możesz dowiedzieć się, jak użytkownik Cię znalazł, skąd przyszedł, co zrobił w twojej witrynie, ile czasu na niej spędził, jakie treści oglądał i wiele więcej.
  • Sieci społecznościowe: Platformy udostępniają niektóre statystyki za darmo, a inne za dodatkową opłatą.

4. W jaki sposób możesz pozyskiwać nowych klientów?

  • Witryna: Jeśli kierujesz reklamy na właściwe słowa kluczowe, masz możliwość zdobycia sporej ilości potencjalnych klientów za pośrednictwem Google. Mowa tutaj tak o pozycjonowaniu organicznym, jak również i reklamach płatnych GoogleAdwords. Mając stronę, możesz kierować klientów na wybrane podstrony.
  • Sieci społecznościowe: budowanie społeczności wymaga czasu, nie masz też możliwości w ciekawy sposób zaprezentować swojej oferty jak na swojej witrynie. 

4. Zwroty inwestycji oraz współczynnik konwersji.

  • Witryna internetowa: Możesz wygenerować duże dochody przy kilku wizytach.
  • Sieci społecznościowe: Możesz mieć miliony obserwujących i nie generować żadnej sprzedaży.

Trwałość, czyli jak długo możesz cieszyć się wynikami z promocji swojej strony czy kampanii.

Witryna internetowa: Treści przesyłane online można zawsze znaleźć. Dużą zaletą witryn jest to, że ich zawartość jest indeksowana (archiwizowana) w Google.
Sieci społecznościowe: publikowane posty zostaną utracone po kilku dniach.

Mierzenie wyników na stronie internetowej

Dzięki serwisom takim jak Search Console, Google Analytics będziesz miał możliwość nie tylko dowiedzieć się, ile miałeś odwiedzin, ale także dowiesz się, po jakich słowach Cię znaleźli, ile czasu użytkownicy spędzają na twojej stronie, a co ważne skąd pochodzą odwiedziny i czy są to wyniki organiczne, czy np. wejścia z portali społecznościowych.

Dodatkowo będziesz w stanie zbadać, jaką ścieżkę pokonał potencjalny klient przed skontaktowaniem się z twoją firmą. Te informacje będą bardzo przydatne dla twojej firmy, bo będziesz w stanie wszystko dokładnie ocenić, a jeśli trzeba uczynić stronę jeszcze lepszą dla potencjalnych klientów.

Natomiast w sieciach społecznościowych nie będziesz w stanie sprawdzić tak obszernych statystyk.

Sprzedaż za pośrednictwem sieci społecznościowych

Aby zbudować społeczność, musisz stale publikować treści. Post za postem. Dzień po dniu. Tydzień po tygodniu, a to wymaga dużo pracy czasu i pieniędzy.

Poza tym pamiętaj, że obserwujący nie przekładają się w 100% na sprzedaż. Ludzie wchodzą na portale społecznościowe nie po to, żeby kupować, ale często dla zabicia czasu, zdobycia informacji i zabawy. Inaczej wygląda to w przypadku pozycjonowania organicznego, gdzie klient wpisuje w wyszukiwarkę czego szuka, a to znaczy, że jest zdecydowany na zakup. 

Strona internetowa buduje zaufanie

Profile w mediach społecznościowych są bezpłatne i każdy może je założyć. Ułatwia to oczywiście wypromowanie małej firmy, ale także sprawia, że ​​ludzie są sceptycznie nastawieni do kont, na które się natkną. Media społecznościowe to często pole minowe oszustw i podejrzanych firm, które znikają tak szybko, jak się pojawiają. Profesjonalnie wyglądająca i dobrze wyglądająca strona internetowa z użyciem User Experience daje firmom szansę na pokazanie swojej historii, przedstawienia referencji, zaprezentowania produktów, a to wzbudza wiarygodność firmy. 

 

Ta strona używa plików cookie, aby zapewnić najlepsze wrażenia. Możesz zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi wykorzystywania plików cookies. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności