Strona internetowa ma za zadanie budowanie tożsamości marki i powiększanie szerokiej bazy klientów online. Innymi słowy, pomaga zdobywać klientów.

Nie wszyscy jeszcze zdają sobie sprawę z kluczowej roli, jaką odgrywa strona internetowa firmy dla sukcesu biznesowego, a tym samym tracą możliwości, jakie oferuje im własna witryna internetowa.

Strona internetowa buduje wiarygodność marki.

Jak wiadomo internet odgrywa dużą rolę. W internecie robimy zakupu, w internecie szukamy firm które oferują usługi i w internecie dowiadujemy się również ma wiarygodności czy opiniach o firmie. 

W 2015 roku badanie Verisign wykazało, że 84% konsumentów jest zdania, że ​​firma posiadająca stronę internetową,  jest bardziej wiarygodna niż ta, która ma tylko stronę w mediach społecznościowych. Co to oznacza, oznacza to właśnie to, że użytkownicy częściej podejmują decyzje zakupowe za pośrednictwem strony internetowej firmy, a nie mediów społecznościowych.

Dlatego też,  profesjonalna strona internetowa może zwiększyć twoje szanse na budowanie wiarygodności twojej marki, a tym samym pomóc zdobyć więcej klientów na twoje produkty czy usługi. Strona powinna być nowoczesna, estetyczna, funkcjonalna i przyjazna dla użytkownika. 

Klienci są wzrokowcami, skupiają się na różnych elementach tj. kolory, czcionki, obrazy / grafika. Jeśli strona internetowa skutecznie wykorzystuje elementy wizualne łatwiej jest wtedy zdobyć zaufanie odwiedzających twoją stronę.  Strona postawiona od niechcenia, tylko po to aby była, nie zwracając uwagi czy jest estetyczna i funkcjonalna przyniesie wręcz odwrotny skutek. Wystarczy wyobrazić taką sytuację

1. Chcemy kupić w sklepie internetowym upominek dla bliskiej osoby. Mamy już upatrzony produkt i szukamy tego w sieci. Znaleźliśmy dwa sklepy które oferują tego typu produkt, jednak te dwa sklepy bardzo się od siebie różnią.  W jednym sklepie cena jest trochę droższa, ale za to sklep internetowy jest bardzo estetycznie wykonany, produkty zaprezentowane są w ciekawy sposób, jest ładnie dobrana grafika. Drugi natomiast sklep już nie wygląda tak ciekawie, źle dobrane kolory, czcionki, a sklep sprawia wrażenie jakby był wykonany przez gimnazjalistę. 

2. W 80% sklep który wygląda ładniej oraz wzbudza zaufanie, zostanie właśnie wybrany i to w tym sklepie zostanie dokonany zakup pomimo, że cena jest trochę wyższa. 

Strona internetowa to też oszczędność czasu i pieniędzy?

Mając własną stronę firmową możesz skupić się na rozwoju firmy. Twoi klienci na stronie znajdą potrzebne informacje o tobie, twojej firmie, produktach czy usługach jakie oferujesz. Gotową stronę możesz reklamować w sieciach społecznościowych, ustawić kampanie w Google Adwords i generować leady. Na stronie znajdzie dane kontaktowe firmy, adres email, telefon, siedzibę firmy (takie dane zawsze możesz aktualizować jeśli w firmie się coś zmieni). Porównaj stronę internetową z tradycyjnymi ulotkami, które dystrybuowane są głównie lokalnie, a jeśli zmienią się jakieś dane firmowe, albo będziesz chciał zareklamować nowe produkty, musisz ponownie drukować materiały. 

Dlatego też z perspektywy czasu strona prowadzi również i do oszczędności. 

Witryna internetowa firmy może również zaoszczędzić czas, na stronie możesz stworzyć sekcję FAQ (Najczęściej zadawane pytania). Tutaj możesz opisać różne sytuacje np. jak przebiega zamówienie, jakie są etapy świadczenia usług itp. dzięki czemu klienci nie będą dzwonić do chwila i zadawać cały czas te same pytania, a wszystkie odpowiedzi znajdą właśnie w dziale FAQ.

Poszerzanie bazy klientów każdego dnia.

Strona internetowa firmy, to doskonałe narzędzie sieciowe, które pomaga poszerzać bazę klientów. Gdy klient posiada np. wizytówkę twojej firmy, albo zna jej nazwę, często szybką reakcją jest sprawdzenie danej firmy w siecie. Wtedy trafi na twoją stronę, a na tej stronie zapozna się z innymi potrzebymi informacjami których nie znajdzie na wizytówce np. opis o firmie, referencje / certyfikaty, galeria zdjęć czy formularz kontaktowy jeśli będzie chciał wysłać wiadomość z pytaniem. 

Strona internetowa jest wtedy źródłem dodatkowych informacji które odgrywają często ważną rolę podczas dalszych rozmów. Zadowolony klient może udostępnić stronę np. w serwisach społecznościowych, może polecić firmę znajomemu czy rodzinie wysyłając link do twojej strony.