Pozycjonowanie strony internetowej czy sklepu (zwane również jako „SEO”) to praktyka optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek i użytkowników. Typowe praktyki SEO na witrynie internetowej obejmują optymalizację tagów, tytułów, treści, linków wewnętrznych oraz adresów URL.

Optymalizacja treści na stronie

Optymalizacja treści i odpowiednie treści mają duże znaczenie dla SEO. 
Przede wszystkim prócz tego, że treść musi być unikalna i jasna dla użytkownika, powinna również zawierać ważne frazy kluczowe / słowa wplecione w treść. Jednak nie można używać słów w taki sposób, aby wyglądało to sztucznie, naturalność i sensowność przedstawionej treści na stronie powinna zostać zachowana. Nie można przygotowywać treści tylko dla wyszukiwarki, a przede wszystkim dla użytkownika - Google premiuje naturalność. Najważniejsze frazy kluczowe powinny znaleźć się w treści na górze strony, a nie w połowie, czy na końcu. 

Użycie głównego słowa kluczowego w pierwszym akapicie pozwala od razu jasno określić cel i temat, tak dla czytelników, jak i wyszukiwarek.

Nagłówki h1 jako oznaczenie ważnych fraz kluczowych

Znacznik / nagłówek h1 - to nagłówek najwyższego poziomu. Na jednej podstronie musi występować tylko raz. Inaczej wygląda sytuacja z nagłówkami h2-h6 które mogą występować częściej.
Nagłówek h1 jako, że jest najwyższego poziomu pomaga zrozumieć wyszukiwarce o czym jest twoja strona, dlatego też w tym nagłówku, powinna się znaleźć fraza / słowo kluczowe na które strona będzie pozycjonowana.

Opis meta

​Opisy meta to krótkie opisy stron, które pojawiają się pod tytułem w wynikach wyszukiwania​ w wyszukiwarce​. ​Nie jest to oficjalny czynnik rankingowy dla wyszukiwarek, ​ale ​może mieć wpływ na to, czy Twoja strona jest klikan​a, dlatego jest tak samo ważna przy SEO na stronie.​ Im tytuł będzie dokładniejszy, ​bardziej zachęcający - tym więcej osób w niego kliknie, a tym samym znajdzie się na stronie.

​Dobry opis meta:

  • Nie przekraczaj 160 znaków, chociaż wiadomo, że Google zezwala na dłuższe opisy meta​, w przypadku dłuższego opisu, nie będzie widoczny w całości.​
    (Uwaga​:​​ ​Uwzględnij całe słowo kluczowe lub wyrażenie kluczowe​ w opisie meta.​)​
  • Użyj pełnego, przekonującego zdania (lub dwóch).
  • Unikaj znaków alfanumerycznych, takich jak —, & lub + itp.

Zewnętrzne linki wychodzące oraz linki wewnętrzne

​Linkowanie wewnętrzne to proces ​gdzie ​tworz​y się hiperłąc​ze do innych przydatnych stron w​twojej witrynie.​ ​Linki ​takie są ważne dla SEO na stronie, ponieważ linki wewnętrzne wysyłają ​użytkowników do innych stron w Twojej witrynie, ​dzięki czemu użytkownik podąża za linkiem i więcej czasu spędza na stronie internetowej, a tym samym ​jest to informacja dla Google, że ​twoja witryna jest cenna ​oraz pomocna.

​Im dłużej użytkownicy są ​na twojej stronie, tym więcej czasu Google ma na przemierzanie ​oraz indeksowanie stron​.

​Ważne są również linki zewnętrzne.Dzięki ​linkom zewnętrznym - Google będzie wiedział, że twoja witryna jest wiarygodna.

Używanie słów kluczowych na stronie

​S​łowa kluczowe występujące w treści są ważne, jednak pamiętać należy aby używać ich różnych odmian. Weźmy np. słowo zasłony, używanie ciągle tylko tej jednej frazy często, będzie nienaturalne tak dla użytkowników jak i dla wyszukiwarki, ale jeśli w treści używać będziesz różnych odmian jak np:

  • zasłony okienne
  • kolorowe zasłony
  • lniane zasłony
    itp.

będzie to o wiele bardziej naturalne i zróżnicowane.​

Ta strona używa plików cookie, aby zapewnić najlepsze wrażenia. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności