Pozycjonowanie stron ma na celu zwiększenie ruchu na stronie, a co za tym idzie pomóc w zdobyciu więcej Klientów.
Pozycjonowanie — czym jest?
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) - to usługa, którą firmy oferują swoim klientom, która ma na celu ukształtowanie Twojej strony na wysokich pozycjach, na wybrane frazy kluczowe. To natomiast prowadzi do zwiększenia ruchu, co przekłada się na pozyskiwanie klientów.
Jak wiadomo, internet odgrywa ważną rolę w promocji firmy i usług. Im większa widoczność w sieci, tym większe szanse na zdobywanie klientów.
Czy warto inwestować w pozycjonowanie?
Oczywiście, że tak jeśli zależy Ci na lepszej widoczności strony internetowej w sieci i chcesz pozyskiwać klientów. Jeśli jednak masz stałą bazę klientów i pełne ręce roboty, a nowi klienci nie są ci potrzebni, bo np. pozyskujesz zlecenia np. głównie z polecenia — nie musisz pozycjonować strony. Jednak czy nie chciałbyś mieć więcej klientów? Jednak jeśli aktywnie szukasz zleceń samodzielnie, to warto zainwestować w pozycjonowanie. Klienci sami cię nie znajdą, jeśli strona będzie na niskich pozycjach.
Pozycjonowanie stron czy reklamy Google AdWords
Google AdWords to reklamy płatne. Twoja strona na wybrane frazy kluczowe, widoczna jest albo na górze wyników wyszukiwania, albo na dole pierwszej strony bądź z prawej strony w wynikach wyszukiwania. Reklama wyświetlana jest rotacyjnie, wszystko zależy od przeznaczonego budżetu dziennego, a przede wszystkim od dobrze przygotowanej reklamy. Dlatego też jeśli chcesz robić to samodzielnie, może okazać się, że przeznaczone środki na kampanię reklamową będą zmarnowane dlaczego? Jeśli źle zaplanujesz kampanię, jeśli dobierzesz ogólne frazy kluczowe, a nie dokładne skutkować będzie to tym, że twoja strona owszem wyświetli się w reklamach, ale będzie generować niewartościowe kliknięcia. Przez to stracisz budżet przeznaczony na kampanię i nie zobaczyć żadnych efektów. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług firmy, która ma doświadczenia i która osiąga sukcesy.
Pozycjonowanie organiczne. Pozycjonowanie organiczne to efekt długotrwały. Tutaj nie zobaczysz efektów od razu jak w przypadku reklam Google AdWords. Jednak pozycjonowanie organiczne daje trwalsze efekty tzn. jeśli nie będziesz pozycjonować strony, pozycje, które były wypracowane dla fraz kluczowych, jeszcze przez dłuższy czas będą widoczne. Jednak wiadomo, nie można zostawić tego na stałe i już nic nie robić, bo konkurencja nie śpi i twoja strona straci dobre pozycje jeśli konkurencja zainwestuje w dobre pozycjonowanie.
Chcesz poznać niezobowiązującą wyceną dla pozycjonowania? Napisz do nas.
Czym jest dobre SEO?
SEO — to cały proces optymalizacji strony internetowej i treści pod kątem wyszukiwarek, robotów Google i oczywiście potrzeb klientów. Nie można pisać tylko treści pod Google, bo wtedy treść taka nie będzie wartościowa dla klienta, gdy na stronie będą upchane nieumiejętnie frazy kluczowe. Co jeszcze sprawia, że witryna jest dobrze widoczna przez Google i łatwiej jej będzie osiągnąć dobre pozycje?
- Skalowalna witryna
- Certyfikat SSL
- Wartościowa treść na twojej stronie
- Odpowiednio dobrane nagłówki H1, H2, H3 itp.
- Widoczność twojej strony w mediach społecznościowych
- Mapa witryny
- Przekierowanie 301
- Odpowiednio napisany meta tag title
- Prowadzenie bloga / aktualności
To tak w wielkim skrócie, jakie elementy są ważne podczas budowy strony.