Pozycjonowanie strony internetowej czy sklepu (zwane również jako „SEO”) to praktyka optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek i użytkowników. Typowe praktyki SEO na witrynie internetowej obejmują optymalizację tagów, tytułów, treści, linków wewnętrznych oraz adresów URL.
Optymalizacja treści na stronie
Optymalizacja treści i odpowiednie treści mają duże znaczenie dla SEO.
Przede wszystkim prócz tego, że treść musi być unikalna i jasna dla użytkownika, powinna również zawierać ważne frazy kluczowe / słowa wplecione w treść. Jednak nie można używać słów w taki sposób, aby wyglądało to sztucznie, naturalność i sensowność przedstawionej treści na stronie powinna zostać zachowana. Nie można przygotowywać treści tylko dla wyszukiwarki, a przede wszystkim dla użytkownika — Google premiuje naturalność. Najważniejsze frazy kluczowe powinny znaleźć się w treści na górze strony, a nie w połowie, czy na końcu.
Użycie głównego słowa kluczowego w pierwszym akapicie pozwala od razu jasno określić cel i temat, tak dla czytelników, jak i wyszukiwarek.
Nagłówki h1 jako oznaczenie ważnych fraz kluczowych
Znacznik / nagłówek H1 - to nagłówek najwyższego poziomu. Na jednej podstronie musi występować tylko raz. Inaczej wygląda sytuacja z nagłówkami h2-h6, które mogą występować częściej.
Nagłówek h1, jako że jest najwyższego poziomu pomaga zrozumieć wyszukiwarce, o czym jest twoja strona, dlatego też w tym nagłówku, powinna się znaleźć fraza / słowo kluczowe, na które strona będzie pozycjonowana.
Opis meta
Opisy meta to krótkie opisy stron, które pojawiają się pod tytułem w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce. Nie jest to oficjalny czynnik rankingowy dla wyszukiwarek, ale może mieć wpływ na to, czy Twoja strona jest klikana, dlatego jest tak samo ważna przy SEO na stronie. Im tytuł będzie dokładniejszy, bardziej zachęcający — tym więcej osób w niego kliknie, a tym samym znajdzie się na stronie.
Dobry opis meta:
- Nie przekraczaj 160 znaków, chociaż wiadomo, że Google zezwala na dłuższe opisy meta, w przypadku dłuższego opisu, nie będzie widoczny w całości.
(Uwaga: Uwzględnij całe słowo kluczowe lub wyrażenie kluczowe w opisie meta). - Użyj pełnego, przekonującego zdania (lub dwóch).
- Unikaj znaków alfanumerycznych, takich jak —, & lub + itp.
Zewnętrzne linki wychodzące oraz linki wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to proces gdzie tworzy się hiperłącze do innych przydatnych stron w twojej witrynie. Linki takie są ważne dla SEO na stronie, ponieważ linki wewnętrzne wysyłają użytkowników do innych stron w Twojej witrynie, dzięki czemu użytkownik podąża za linkiem i więcej czasu spędza na stronie internetowej, a tym samym jest to informacja dla Google, że twoja witryna jest cenna oraz pomocna.
Im dłużej użytkownicy są na twojej stronie, tym więcej czasu Google ma na przemierzanie oraz indeksowanie stron.
Ważne są również linki zewnętrzne. Dzięki linkom zewnętrznym — Google będzie wiedział, że twoja witryna jest wiarygodna.
Używanie słów kluczowych na stronie
Słowa kluczowe występujące w treści są ważne, jednak pamiętać należy, aby używać ich różnych odmian. Weźmy np. słowo zasłony, używanie ciągle tylko tej jednej frazy często, będzie nienaturalne tak dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarki, ale jeśli w treści używać będziesz różnych odmian jak np.:
- zasłony okienne
- kolorowe zasłony
- lniane zasłony
itp.
Będzie to o wiele bardziej naturalne i zróżnicowane.