Aktualności Design Group 1

Zapraszamy do zapoznania się z publikowanymi tutaj artykułami.

Jeśli masz w planach budowę strony internetowej, zapewne zastanawiasz się, czy strona one page będzie dla ciebie odpowiednia. Pamiętaj, że tego typu strony mają swoje wady i ograniczenia i coś co podoba ci się np. u konkurencji, nie znaczy, że będzie odpowiednie również dla Ciebie. Wszystko zależy od tego, co chcesz przedstawić Klientom, jak dużo informacji będzie na stronie zawarte oraz najważniejsze pytanie, czy chcesz stronę pozycjonować.

​Przyjrzymy się bliżej wadom i zaletom stron one page. Następnie zdecyduj, jaka strona będzie odpowiednia dla Ciebie.

Zalety jednostronicowych stron typu one page

​​Jeśli treść na stronie będzie dobrze zaprojektowana / rozmieszczona ułatwi nawigację użytkownikom i zapewni ciągłą obsługę. Szybciej również możesz przedstawić potencjalnemu Klientowi swój produkt bądź usługę. Strona taka skupia uwagę na jednym temacie lub pomyśle.
Zapewne zauważyłeś, że często tego typu strony stosowane są np. do jakichś suplementów np. do odchudzania. Na jednej stronie zawarte są wszystkie informacje, w odpowiedniej kolejności począwszy od streszczenia, dlaczego warto kupić suplement, jakie daje korzyści itp.

Strony one page, klienci często wykorzystują np. dla reklam Google AdWords. Mają np. swoje strony wielostronicowe, a jako dodatek dla potrzeby reklam tworzą właśnie stronę one page, gdzie przedstawiają produkt czy usługę. Witryny jednostronicowe nadadzą się również do zachęcania użytkowników do podjęcia określonych działań, takich jak np. subskrypcja newslettera, zakup produktu/usługi itp. jednak nigdy nie zastąpią pełnowartościowej wielostronicowej strony.

Posiadanie firmy i korzystanie tylko ze strony one page szczególnie jeśli chcesz pozycjonować stronę, może ją w przyszłości rozbudowywać, nie jest dobrym pomysłem, ale o tym poniżej.

Minusy stron one page

1. Niestety, jeśli posiadasz stronę jednostronicową, zapomnij, że będzie ona dobra dla SEO. Jeśli będziesz chciał pozycjonować taką witrynę i będziesz szukał firmy pozycjonerskiej, na pewno usłyszysz, że te strony do pozycjonowania się nie nadają i niestety, ale będziesz musiał podjąć decyzję o wymianie strony na nową jeśli będziesz chciał pozyskiwać klientów na słowa kluczowe, czyli skorzystać z pozycjonowania organicznego.

Strony takie nie posiadają indywidualny adresów podstron, co również jest minusem. 

2. Jeśli posiadasz więcej treści i różne produkty czy usługi, strona one nie będzie dla Ciebie odpowiednia.

3. Przewijanie. Jeśli na takiej stronie zamieścisz sporą część treści i sekcji, użytkownik zmuszony będzie do przewijania strony przez długi czas, a to czasem użytkowników denerwuje. W takiej sytuacji mogą opuścić twoją stronę. Natomiast na standardowej stronie, gdzie są zakładki menu, a kliknięcie zakładkę przekierowuje do indywidualnej podstrony, jest wygodniejsze, bo Klient sam wybierze, do jakiej podstrony chce przejść. 

Mając różne podstrony, masz komfort, aby w każdej osobnej podstronie omówić wybraną usługę, przedstawić cennik itp. na strona typu one page tego komfortu już brak, tutaj musisz oszczędniej prezentować treści, bo im więcej tego będzie, tym strona tak nie będzie mniej atrakcyjna dla użytkowników. Natomiast odwiedzający twoją witrynę i poszukujący szczegółowych oraz odpowiednich treści na określone tematy mogą być po prostu rozczarowani z uwagi na fakt, że nie można znaleźć szczegółów na temat jakieś usługi lub jest to niewystarczające.

4. Projekty jednostronicowe ograniczają możliwość rozbudowy witryny.

Kiedy używać strony wielostronicowej, a kiedy jednostronicowej? 

​Jest ​kilka czynników ​które powinno się wziąć pod uwagę, stając przed wyborem strony. ​Dwa główne czynniki, które wpływają na większość projektów przy podejmowaniu decyzji:

Cele biznesowe: co chcesz osiągnąć?
SEO: jakie są Twoje cele content marketingu cyfrowego?

  • Cele biznesowe

Większość ​firm tworzy strony internetowe z zamiarem lub celem. Jednostronicowe projektowanie stron internetowych ​może być dobre, jeśli masz konkretny cel biznesowy, taki jak pozyskiwanie potencjalnych klientów, promowanie pobrań aplikacji lub sprzedaż jednego produktu​ czy zapisy do newslettera. ​

Tworzenie osobnych stron jest najlepsze, jeśli ​na stronie będzie więcej niż jedno wezwanie do działania lub ​jeśli ​promujesz wiele produktów​ i ​usług. ​Pozwala ​to ​tworzyć różne kampanie dla docelowych odbiorców i kierować je do jednego wezwania do działania. ​Pamiętaj, że ​​wiele działań na jednej stronie może powodować zamieszanie i wpływać na konwersje​ (gdybyś chciał to zrobić na stronie one page)​.

  • Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)

​SEO ​to kluczowy czynnik decydujący​ o projektowaniu stron jednostronicowych i wielostronicowych. Projekt jednostronicowy jest odpowiedni, jeśli chcesz ​promować tylko jedno główne słowo kluczowe, ale projekt wielostronicowy jest lepszym wyborem dla zróżnicowanej strategii SEO.

Ta strona używa plików cookie, aby zapewnić najlepsze wrażenia. Możesz zarządzać swoimi preferencjami dotyczącymi wykorzystywania plików cookies. Kontynuując korzystanie z tej witryny, zgadzasz się na ich użycie. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności