Aktualności Design Group 1

Zapraszamy do zapoznania się z publikowanymi tutaj artykułami.

Niektóre tagi są niezbędne dla SEO. Inne mają niewielki lub żaden wpływ na rankingi. Oto wszystkie rodzaje meta tagów, o których musisz wiedzieć jeśli optymalizujesz bądź pozycjonujesz swoją witrynę.

W SEO czasami skupiamy się na jednym aspekcie działań optymalizacyjnych bardziej niż na innych, co nie jest dobrym rozwiązaniem.  Tworzenie linków jest szczególnie często zalecane jako „najważniejsza rzecz do optymalizacji”. W rzeczywistości jednak nie ma jednej najważniejszej rzeczy czy sztuczki, która pozwoliłaby ociągnąć kosmicznie wysokie rankingi w pozycjonowaniu organicznym.

Zamiast tego trzeba skupić się na kompleksowej strategii SEO.  Częścią tej strategii jest używanie meta tagów – kluczowego elementu sukcesu SEO. Używanie właściwych meta tagów we właściwy sposób polega na komunikowaniu się z wyszukiwarkami:

  • O czym jest Twoja strona.
  • Jak to czytać.
  • Kto powinien to zobaczyć.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się bliżej, które meta tagi są kluczowe dla SEO i jak dobrze ich używać.

Tagi tytułowe (Meta title)

Tagi tytułowe (Meta title)

Tag tytułowy jest Twoją główną oraz najważniejszą kotwicą. Element <title> zwykle pojawia się jako klikalny nagłówek w SERP, a także pojawia się w sieciach społecznościowych i przeglądarkach. Tagi tytułu są umieszczane w <head> Twojej strony internetowej i mają na celu zapewnienie jasnego i kompleksowego obrazu tego, o czym jest strona.

Czy mają jednak tak duży wpływ na rankingi, jak to miało miejsce przez wiele lat?

W ciągu ostatnich kilku lat czynniki zachowania użytkowników były często dyskutowane jako logiczny dowód na ich znaczenie, a tym samym sygnał rankingowy – nawet przedstawiciele Google przyznają tu i ówdzie ich wpływ.

Tytuł strony nadal jest pierwszą rzeczą, którą szukający widzi w SERP i decyduje, czy strona może odpowiedzieć na intencje wyszukiwania. Dobrze i zwięźle napisany tytuł,  może zwiększyć liczbę kliknięć i ruch, co ma pewien wpływ na rankingi. Warto zadbać, aby w znaczniku title, znajdowało się słowo kluczowe.

  • Każdy przygotowany nagłówek na stronie musi być unikalny;
  • Treść meta title powinna mieć 50-60 znaków (aby nie zostały obcięte w SERPach). Pamiętaj, że długie tytuły w SERP są skracane;
  • Pamiętaj, aby słowo kluczowe znalazło się jak najbliżej początku tekstu, ale w naturalny sposób.
  • Wykorzystaj nazwę swojej marki w tytule, nawet jeśli nie pojawi się ona w SERPach, to i tak będzie miało znaczenie dla wyszukiwarki.

Tagi opisów meta (Meta description)

Meta opis znajduje się również w <head> strony internetowej i jest często (choć zdecydowanie nie zawsze) wyświetlany we fragmencie kodu SERP wraz z tytułem i adresem URL strony.
Sam meta opis nie jest czynnikiem rankingowym.

Jednak dla każdego, kto próbuje zwiększyć liczbę kliknięć i poprawić wyniki SERP swojej marki, jest to wyjątkowa okazja, aby ten opis dobrze przygotować.

Opis zajmuje największą część fragmentu kodu i zachęca wyszukujących do kliknięcia Twojej witryny, obiecując jasne i kompleksowe rozwiązanie ich zapytania.
Opis wpływa na liczbę uzyskiwanych kliknięć, a także może poprawić CTR i zmniejszyć współczynniki odrzuceń, jeśli treść stron rzeczywiście odpowiada opisowi. Dlatego opis musi być tak realistyczny i wyraźnie odzwierciedlać treść.

Jeśli Twój opis zawiera słowa kluczowe użyte przez wyszukiwarkę w zapytaniu, pojawią się one w SERP pogrubioną czcionką. To znacznie ułatwia wyróżnienie się i poinformowanie osoby wyszukującej dokładnie, co znajdzie na Twojej stronie po jej otwarciu.

Dobrym sposobem, aby dowiedzieć się, co napisać w swoim metaopisie, co jest obecnie najlepsze dla twojego konkretnego tematu, jest zbadanie konkurencji. Sprawdź, jak Twoja najlepsza konkurencja wypełnia własne opisy, aby poznać najlepsze przypadki użycia w każdym konkretnym przypadku.

Wskazówki jak napisać dobry opis:

  • Nadaj każdej stronie unikalny metaopis, który jasno odzwierciedla wartość, jaką niesie ze sobą strona. Fragmenty Google zwykle mają maksymalnie około 150-160 znaków (wliczając spacje).
  • Uwzględnij najważniejsze słowa kluczowe, aby mogły zostać wyróżnione w rzeczywistym SERP, ale uważaj, aby uniknąć upychania słów kluczowych na siłę, nie rób opisu, tylko kombinacją słów kluczowych, na które kierujesz reklamy.
  • Opcjonalnie użyj przyciągającego wzrok wezwania do działania.

Tagi nagłówków (H1-H6)

H1-H6

​Tagi nagłówków to znaczniki używane do identyfikowania nagłówków i podtytułów w treści z innych typów tekstu (np. tekstu akapitowego).
Chociaż tagi H2-H6 nie są uważane za tak ważne dla wyszukiwarek, w wielu badaniach branżowych podkreślano prawidłowe użycie tagu H1.

Nagłówki są kluczowe dla organizacji tekstu i treści, które się w nich znajdują, powinniśmy traktować poważnie. Wykorzystanie tagów nagłówków z pewnością wpływa na architekturę treści. Wyszukiwarkom łatwiej jest czytać i rozumieć dobrze zorganizowaną treść niż przeszukiwać problemy strukturalne.

Dla użytkowników nagłówki są jak kotwice w ścianie tekstu, ułatwiające poruszanie się po stronie i ułatwiające jej przyswajanie. Oba te czynniki zwiększają znaczenie starannej optymalizacji, w której małe szczegóły składają się na duży obraz przyjazny dla SEO i użytkownika, co przekłada się na wzrost w rankingu.

Wskazówki:

  • Dopasuj nagłówki do fragmentu tekstu, który opisują.
  • Zawsze upewnij się, że nagłówki odzwierciedlają tematykę tekstu, nad którym są umieszczone. Unikaj nagłówków typu „Rozdział 1… Rozdział 2… Rozdział 3…”. itp.
  • Nie nadużywaj tagów i zawartych w nich słów kluczowych. Zachowaj czytelność dla użytkowników.

Atrybuty dla obrazów / grafik na stronie

Atrybuty dla obrazów

Atrybuty obrazu alt są dodawane do znaczników obrazu w celu opisania ich zawartości. Atrybuty Alt są ważne dla optymalizacji na stronie z dwóch powodów:

  • Jeśli nie można załadować określonego obrazu (lub jeśli obraz jest wyłączony), odwiedzającemu zostanie wyświetlony tekst alternatywny.
  • Atrybut Alt zapewnia kontekst, ponieważ wyszukiwarki nie mogą „zobaczyć” obrazu. W przypadku witryn e-commerce obrazy często mają decydujący wpływ na sposób interakcji użytkowników z witryną. Google  pomagając wyszukiwarkom zrozumieć, o co chodzi w obrazach i jak pasują do reszty strony lub sklepu, może pomóc im wyświetlać strony dla odpowiednich zapytań.

Przemyślane opisy alternatywnych obrazów są również niezbędne, jeśli chcesz zająć pozycję w Grafice Google.

Wskazówki:

  • Spróbuj zoptymalizować najbardziej oczywiste obrazy (zdjęcia produktów, infografiki), które prawdopodobnie będą wyszukiwane w Grafice Google.
  • Dodaj tekst alternatywny na stronach, które nie zawierają dużo treści poza obrazami.
  • Postaraj się, aby tekst alternatywny był wystarczająco jasny i opisowy, używaj mądrze słów kluczowych i upewnij się, że naturalnie pasują do ogólnej zawartości strony.

Małe zmiany, które poprawią user experience i pomogą wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoją witrynę, zostaną docenione przez wyszukiwarkę oraz klienta i na pewno zaprocentują w dłuższej perspektywie.